Nowe podejście YouTube do reklam w transmisjach na żywo – analiza zmian

Reklamy wideo na YouTube, zwłaszcza te w formie midroll, mogą być uciążliwe, szczególnie gdy przerywają transmisje na żywo. Platforma zdaje sobie z tego sprawę i testuje nową metodę wyświetlania przerw reklamowych, która ma zminimalizować zakłócenia dla widzów.

Nowe podejście YouTube do reklam w transmisjach na żywo – analiza zmian

Reklamy midroll na żywo – jak działają teraz?

YouTube wprowadził reklamy midroll w transmisjach na żywo w 2023 roku. Dają one twórcom możliwość ręcznego lub automatycznego wstawiania reklam w trakcie transmisji. Te pełnoekranowe reklamy przerywają transmisję i wyświetlają osobny materiał reklamowy, podczas gdy wydarzenia na żywo toczą się dalej w tle. W przypadku zwykłych filmów, po reklamie wracamy do momentu, w którym skończyliśmy. Jednak w transmisjach na żywo reklamy te mogą spowodować, że widzowie przegapią istotne fragmenty, co bywa frustrujące, zwłaszcza gdy twórca nie umożliwia przewijania transmisji.

Nowe rozwiązanie: Picture-in-Picture (PiP)

Aby rozwiązać ten problem, YouTube testuje nowy format wyświetlania reklam midroll w transmisjach na żywo. Chodzi o Picture-in-Picture (PiP), czyli wyświetlanie reklamy w małym, ruchomym okienku, podczas gdy transmisja będzie wciąż widoczna w tle. W ten sposób, zamiast przerywać całkowicie transmisję, reklama będzie mniej inwazyjna i nie zakłóci całkowicie oglądania.

Google zapowiada, że testy tego formatu obejmą wybranych użytkowników i urządzenia w nadchodzących miesiącach. Nie podano jednak szczegółowych informacji technicznych na temat działania PiP, ale można założyć, że reklamy te będą wyciszone, aby nie zagłuszać dźwięku transmisji na żywo.

Proces testowy

YouTube często wprowadza eksperymentalne funkcje na niewielką skalę, aby zbierać opinie użytkowników przed wprowadzeniem ich na większą skalę. Tak samo jest w przypadku formatu PiP dla midroll ads. Decyzja o jego szerokiej dostępności zależy od wyników testów i opinii widzów.

Podsumowanie

Testowanie formatu Picture-in-Picture to krok w stronę poprawy komfortu oglądania transmisji na żywo na YouTube. Obecne reklamy midroll bywają uciążliwe, a nowe podejście ma szansę zmniejszyć zakłócenia i poprawić ogólne wrażenia z oglądania. Wszystko jednak zależy od tego, jak zostanie przyjęte przez użytkowników i czy finalnie zostanie wdrożone na większą skalę.