Snapchat wprowadza reklamy obok wiadomości od znajomych
Snapchat wkrótce zacznie „eksperymentować” z umieszczaniem sponsorowanych wiadomości obok wątków czatów od znajomych – tak zapowiedział CEO firmy, Evan Spiegel. Te „Sponsorowane Snapy” od marek będą wyświetlane jako nieprzeczytane wiadomości na głównej karcie czatu w aplikacji, co oznacza, że pojawią się one nad wiadomościami od kontaktów, dopóki użytkownik na nie nie zareaguje. Jest to pierwszy raz, gdy Snap pokaże reklamy w najczęściej używanej części swojej aplikacji.
W notatce dla pracowników, która została opublikowana również na stronie internetowej firmy, Spiegel zaznacza, że sponsorowane Snapy pojawią się „bez powiadomienia push, a ich otwarcie będzie opcjonalne”. Nie jest jeszcze jasne, jak łatwo będzie można pozbyć się takiej wiadomości bez jej otwierania, a może nawet nie będzie to możliwe. Snap odmówił komentarza poza wspomnianą notatką Spiegela.
„Sponsorowane Snapy umożliwiają reklamodawcom wizualną komunikację ze społecznością Snapchat, udostępniając im podstawowe funkcje aplikacji” – pisze Spiegel, dodając, że „jak zawsze, Twoje rozmowy z przyjaciółmi są prywatne i nie są wykorzystywane do celów reklamowych”. Powodem, dla którego Snap decyduje się na takie kroki, może być spadająca cena akcji firmy, która osiągnęła blisko rekordowo niski poziom. Mimo że platforma osiągnęła już ponad 850 milionów użytkowników miesięcznie na całym świecie, biznes reklamowy Snapchata wciąż jest znacznie mniejszy niż jego największych konkurentów, w tym Meta. Snap wciąż nie jest też rentowny.
„Rozwój naszego cyfrowego biznesu reklamowego jest jednym z najważniejszych elementów naszego długoterminowego potencjału przychodowego, a inwestorzy martwią się, że nie rośniemy wystarczająco szybko” – pisze Spiegel w swojej notatce, która zbiegła się z 13. rocznicą powstania firmy. Dodaje również, że Snap zacznie umożliwiać reklamodawcom płatną promocję miejsc w zakładce Mapy, gdzie użytkownicy mogą sprawdzać, gdzie znajdują się ich znajomi.
Wprowadzenie reklam bezpośrednio w przestrzeń czatów może wywołać mieszane reakcje użytkowników, którzy do tej pory cenili Snapchat za prywatność i brak natrętnych reklam w komunikacji z bliskimi. Jednak dla firmy to ruch konieczny, aby sprostać oczekiwaniom inwestorów i zwiększyć przychody.