Fire TV zmienia swoje wygaszacze ekranu w przestrzeń reklamową

Fire TV "Ambient Experience," które jest po prostu wykwintną nazwą dla wygaszacza ekranu, miało upiększać pomieszczenie za pomocą dzieł sztuki i fotografii. Niestety, Amazon zdecydował, że Ambient Experience powinno być źródłem dochodów. Właściciele Fire TV będą teraz spotykać okazjonalne reklamy, gdy ich telewizor lub przystawka streamingowa przejdzie w tryb wygaszacza ekranu.

Fire TV zmienia swoje wygaszacze ekranu w przestrzeń reklamową
Cord Cutters News

Nie można mieć smart TV bez reklam lub treści sponsorowanych. Jednak klienci twierdzą, że reklamy na Fire TV stają się coraz bardziej nachalne. Amazon dodał reklamy do ekranu głównego Fire TV, ekranu startowego Fire TV, a teraz także do wygaszacza ekranu Fire TV. Fakt, że Prime Video jest teraz przepełniony reklamami, tylko pogarsza sytuację.

Te reklamy w Ambient Experience są interaktywne – można nacisnąć przycisk odtwarzania/pauzy na pilocie, aby "dowiedzieć się więcej", gdy reklama pojawi się na ekranie. Co ciekawe, reklamy Ambient Experience wydają się wykorzystywać generator obrazów AI Amazonu, który wystartował w wersji beta w zeszłym roku. Jeśli reklama Ambient Experience wygląda dziwnie lub nieswojo, prawdopodobnie dlatego, że reklamodawca wygenerował tło za pomocą Amazon Ad Console (zamiast zapłacić grafikowi za godzinę pracy).

Dobrą wiadomością jest to, że Ambient Experience jest oferowane tylko na kilku modelach Fire TV, konkretnie Fire TV Omni i Fire TV Stick 4K Max. Można także wyłączyć Ambient Experience z menu "Wyświetlanie i dźwięk" w ustawieniach Fire TV, choć jest to oczywiście niemożliwe dla tych, którzy chcą wyświetlać wygaszacz ekranu na swoim telewizorze.

Czy można wyłączyć te reklamy bez wyłączania Ambient Experience – to nadal niejasne. Użytkownicy mogą wyłączyć reklamy startowe, wyłączając ustawienia "spersonalizowane reklamy" i "autoodtwarzanie wideo i dźwięku", ale nie mieliśmy jeszcze okazji przetestować tego z reklamami Ambient Experience.

Oczywiście, Amazon nie jest jedyną marką, która wprowadza reklamy na szeroką skalę. Rywalizujące platformy smart TV, takie jak Roku i Google TV, również znajdują nowe, "zanurzeniowe", frustrujące sposoby na sprzedaż przestrzeni reklamowej. Jedynym urządzeniem streamingowym, które jest w dużej mierze wolne od reklam, jest Apple TV 4K. Nie jestem fanem ceny Apple TV 4K wynoszącej 130 dolarów, ale jest to moje pierwsze zalecenie, gdy ktoś mówi mi, że jest niezadowolony z Fire TV lub Roku stick.

Reklamy Ambient Experience powinny być wkrótce dostępne dla wszystkich klientów z kompatybilnym urządzeniem Fire TV. Amazon nie opublikował oficjalnego ogłoszenia dotyczącego reklam Ambient Experience, więc szczegóły są nieco niejasne.