Ile czasu marnujesz na oglądanie reklam w serwisach streamingowych?

Wraz ze wzrostem liczby serwisów streamingowych oferujących opcje z reklamami, możesz się zastanawiać, ile czasu tracisz na oglądanie reklam w mniej niż premium pakietach streamingowych. Oto analiza tego zagadnienia.

Ile czasu marnujesz na oglądanie reklam w serwisach streamingowych?
Foto: Glenn Carstens-Peters

Streaming z reklamami jest nadal lepszy od telewizji

Zanim przyjrzymy się reklamom w serwisach streamingowych, warto uznać, że mimo że wprowadzenie reklam do świata streamingu, który wcześniej był niemal wolny od reklam, nie jest dobrą oznaką, to i tak nie jest tak źle jak w przypadku tradycyjnej telewizji.

Stosunek faktycznej treści do reklam w tradycyjnej telewizji jest wyraźnie przesunięty w stronę reklam. W przeciętnej godzinie telewizyjnej jest około 18-23 minut reklam. Oznacza to, że w każdej godzinie telewizji marnujesz około 35% czasu na reklamy. Nic dziwnego, że ludzie bardziej cenią sobie serwisy streamingowe. Biorąc pod uwagę, że przeciętny Polak ogląda telewizję przez około 3 godziny dziennie, usunięcie reklam daje dodatkową godzinę na faktyczną treść.

Przykładowo, trzydziestominutowe programy telewizyjne faktycznie trwają około 22 minut, aby uwzględnić czas reklam. To oznacza, że oglądając serial w tradycyjnej telewizji, dostajesz dwa odcinki na godzinę plus czas reklamowy. Oglądając ten sam serial na serwisie streamingowym bez reklam, możesz zmieścić prawie trzy pełne odcinki w godzinę.

Serwisy streamingowe zaczynają od małych Ilości reklam (na razie)

Zauważalny jest znaczny wzrost liczby serwisów streamingowych oferujących opcje z reklamami. Te plany mają obniżone ceny - za przykład może posłużyć nam Hulu (niedostępny w naszym kraju), gdzie cena wynosi $7,99 z reklamami w porównaniu do $14,99 za Hulu premium, które nie zawiera reklam.

Średnia branżowa dla planów z reklamami to 4 minuty reklam na godzinę treści zdecydowanie jest to unikanie przez branżę sytuacji, w której konsumenci powiedzą "To jest równie złe jak zwykła telewizja." Różni się to nieco między dostawcami, ale nie za bardzo. Na przykład Peacock ma 2-4 minuty reklam, z wieloma sesjami oglądania przechylającymi się w stronę 2 minut. Disney+ średnio 4 minuty na godzinę. W zależności od tego, co oglądasz na Hulu, czas reklam waha się od 2 do 5 minut. W planie Basic z reklamami Netflix średnio ma 4-5 minut reklam.

Jednakże, niezależnie od tego, jak to policzysz, 4-minutowa średnia jest znacznie niższa niż 18-23 minut w tradycyjnej telewizji. Tracisz tylko około 7% każdej godziny na reklamy zamiast 35%.

Mniej reklam czy nie, warto to uwzględnić w decyzji, czy korzystać z planu z reklamami czy ulepszyć go do wyższego poziomu. Jeśli oglądasz Hulu przez dwie godziny dziennie, na przykład, w ciągu miesiąca obejrzysz około czterech godzin reklam.

Jeśli różnica między zmieszczeniem subskrypcji streamingowej w swoim budżecie a jej brakiem wynosi $7, może warto znieść te cztery godziny reklam. Ale jeśli dodatkowe $7 miesięcznie nie obciąży twojego budżetu, warto się zastanowić, czy odzyskanie czterech godzin czasu (i czterech godzin treści) jest warte wydania tych dodatkowych $7.