Jak sztuczna inteligencja pomaga w weryfikacji reklam Google Ads

W swoim raporcie z 2023 roku na temat bezpieczeństwa reklam Google podaje, że zablokowano lub usunięto ponad 5,5 miliarda reklam, co stanowi niewielki wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem. Oznacza to ponad 9 000 reklam na minutę.

Jak sztuczna inteligencja pomaga w weryfikacji reklam Google Ads
https://unsplash.com/@siderius_creativ

W miarę zbliżających się wyborów pytanie o dezinformację jest bardziej aktualne niż kiedykolwiek. W styczniu w Stanach Zjednoczonych doszło do zakłóceń, gdzie automatyczne połączenia imitujące głos Joe Bidena namawiały demokratycznych wyborców do nieuczestniczenia w prawyborach prezydenckich. Śledztwo prowadzone przez prokuratora generalnego stanu ujawniło, że pochodziły one od dwóch firm z Teksasu, Lingo Telecom i Life Corporation. Według ekspertów ten przykład dezinformacji wspomaganej przez sztuczną inteligencję to tylko początek kampanii 2024.

W ślad za tą historią Meta, OpenAI i Google dołączyły do Coalition for Content Provenance and Authenticity (C2PA), koalicji firm technologicznych oferujących niewidzialny znacznik umożliwiający identyfikację pochodzenia treści. Jest to inicjatywa kluczowa, ponieważ liczba treści generowanych przez sztuczną inteligencję rośnie w zawrotnym tempie. Niemniej jednak Google uważa, że ​​sztuczna inteligencja może być także ważnym atutem zarówno obecnie, jak i w przyszłości, zwłaszcza jeśli chodzi o wykrywanie reklam naruszających jego zasady.

Ponad 5,5 miliarda usuniętych reklam w 2023 roku

W swoim raporcie z 2023 roku na temat bezpieczeństwa reklam Google podaje, że zablokowano lub usunięto ponad 5,5 miliarda reklam, co stanowi niewielki wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem. Oznacza to ponad 9000 reklam na minutę. Ponadto usunięto 12,7 miliona kont reklamodawców, co stanowi prawie podwójną liczbę w porównaniu z poprzednim rokiem.

Naszym celem jest wykrywanie złych reklam i zawieszanie fałszywych kont przed ich pojawieniem się na naszych platformach lub usuwanie ich natychmiast po wykryciu 

twierdzi Duncan Lennox, wiceprezes i dyrektor generalny ds. prywatności i bezpieczeństwa reklam.

W swoim podsumowaniu za rok 2023 Google szacuje, że zablokowano lub ograniczono wyświetlanie reklam na ponad 2,1 miliardach stron wydawców, co stanowi niewielki wzrost w porównaniu z 2022 rokiem.

Jesteśmy również coraz lepsi w walce z powszechnymi lub rażącymi naruszeniami. Podjęliśmy szersze działania egzekwowania na poziomie stron na ponad 395 000 stronach wydawców, co stanowi znaczny wzrost w porównaniu z 2022 rokiem

informuje Duncan Lennox. Aby zapewnić tę ochronę reklamodawcom i internautom, Google korzysta m.in. ze sztucznej inteligencji.

LLM poprawiają pracę na wszystkich frontach

Aby zrozumieć, jak Google doszedł do wykorzystywania sztucznej inteligencji do wykrywania reklam niezgodnych z jego zasadami, należy sięgnąć do ubiegłego roku.

Ponad 90% naszych działań egzekwowania na poziomie strony wydawcy rozpoczęło się od wykorzystania modeli uczenia maszynowego, w tym naszych najnowszych LLM

wyjaśnia firma z Mountain View. Poprzez wykorzystanie LLM, które potrafią szybko analizować i interpretować duże ilości treści, jednocześnie uchwytując istotne niuanse w treściach, Google może przetwarzać większą liczbę reklam szybciej.

Przykładając do tego reklamy wprowadzające w błąd promujące szybkie systemy wzbogacenia, firma podkreśla zdolność rozumowania LLM, która pomaga podejmować decyzje dotyczące egzekwowania na większą skalę i dokładniej w przypadku tego rodzaju polityki.